Світові автовиробники значно збільшили діапазон і масштаб знижок на електромобілі в спробі сповільнити ослаблення попиту на них, пише Financial Times із посиланням на зібрані HSBC дані.
Автокомпаніям вперше доводиться вживати заходів, спрямованих на посилення купівельного інтересу, тоді як раніше на автомобілі з електродвигунами складали багатомісячні списки очікування, що було пов’язано з недостатніми обсягами їхнього виробництва.
У Великій Британії знижки в жовтні давали змогу купити електромобіль у середньому на 11% нижче від рекомендованої роздрібної ціни, у США – на 10%. Рік тому в Німеччині знижки майже не пропонувалися, а зараз вони становлять близько 7%.
Попит виявився нижчим за очікування, зокрема, через високі ціни, негативні повідомлення (наприклад, відкликання машин, випадки загоряння акумуляторів) і недостатньо розвинену інфраструктуру зарядних станцій, унаслідок чого масовий ринок з обережністю ставиться до купівлі електромобілів, наголошується в статті.
“Є явні ознаки того, що автовиробники займаються просуванням продажу електромобілів, – вважає автомобільний аналітик HSBC Майк Тіндалл. – На початку року це було майже немислимо”.
За даними AutoTrader, у Великій Британії дві третини нових електромобілів було продано зі знижкою або з сильно зниженими відсотковими ставками за автокредитом. У США знижки на електромобілі потроїлися за останні 12 місяців.
Американська компанія послідовно знижувала ціни в Європі, США та Китаї, щоб підтримати продаж автомобілів. Це також впливає на конкурентів.
FT зазначає, що попереджувальні сигнали про ослаблення попиту були. Так, Volkswagen відклала плани з будівництва четвертого заводу для виробництва акумуляторів, пославшись на млявий попит на електромобілі в Європі, а Mercedes-Benz назвала “жорстоку цінову війну” в Китаї причиною падіння прибутку.
“Весь ринок раптово перестав вирувати”, – сказав один із високопоставлених керівників автомобільної галузі.
Після того, як хвиля першого ентузіазму щодо електромобілів минула, масовий ринок виявився набагато менш поблажливим до їхніх недоліків.
За словами керівника VW у Великій Британії Алекса Сміта, “коли рання фаза впровадження закінчується, і потрібно здійснити перехід до масового впровадження, в цей момент спрацьовує трохи інше споживче мислення”, і рівень вимог у людей підвищується. Зокрема це стосується високої ціни електромобілів, які зазвичай коштують дорожче за бензинові.
Однак є і ще один важливий фактор, який відштовхує людей від купівлі електромобілів – це політика урядів у цій сфері. Якщо раніше населення вважало електромобілі єдиним варіантом для майбутнього, то тепер у цьому з’явилися сумніви.
Раніше цього року Брюссель ухвалив рішення про те, щоб дозволити продаж після 2035 року нових бензинових автомобілів, які працюють на синтетичному електропальному (новий клас вуглецево-нейтральних видів пального, що виробляються за допомогою електроенергії з поновлюваних джерел).
“Люди дуже збиті з пантелику, тому що зараз у Європі вони чують різні думки”, – сказала глава Peugeot Лінда Джексон. Клієнтам, які думали, що їм потрібен електромобіль, раптово кажуть, що є альтернативи.
Велика Британія перенесла введення заборони на продаж нових бензинових автомобілів з 2030 року на 2035 рік, що також змінило настрій навколо електромобілів.
“Усі, хто майже вже збирався купити електромобіль, зрозуміли, що у них є ще п’ять років”, – зазначає керуючий дилерською групою Perrys у Великій Британії Даррен Ардрон.